Cum'è strumentu cumunu per a trasfurmazione di filettature interne, i maschi ponu esse divisi in maschi à scanalatura spirale, maschi à inclinazione di u bordu, maschi à scanalatura dritta è maschi per filettature di tubi secondu e so forme, è ponu esse divisi in maschi manuali è maschi à macchina secondu l'ambiente d'usu. Divisi in maschi metrichi, americani è imperiali. Li cunniscite tutti ?
01 Classificazione di i rubinetti
(1) Maschi di taglio
1) Maschio di flautu drittuAdupratu per a trasfurmazione di fori passanti è fori ciechi, ci sò trucioli di ferru in a scanalatura di u maschiatore, a qualità di u filu trasfurmatu ùn hè micca alta, è hè più cumunimenti adupratu per a trasfurmazione di materiali à trucioli corti, cum'è a ghisa grisgia, ecc.
2) Maschietto à scanalatura a spirale: adupratu per a trasfurmazione di fori ciechi cù una prufundità di u foru inferiore o uguale à 3D, i limature di ferru sò scaricate longu a scanalatura a spirale, è a qualità di a superficia di u filu hè alta.
U maschiatore à angulu d'elica di 10~20° pò trattà una prufundità di filettatura inferiore o uguale à 2D;
U maschiatore cù un angulu d'elica di 28~40° pò trattà una prufundità di filettatura inferiore o uguale à 3D;
U maschiu à angulu d'elica di 50° pò trattà a prufundità di u filu menu o uguale à 3,5D (condizione di travagliu speciale 4D).
In certi casi (materiali duri, passu grande, ecc.), per ottene una migliore resistenza di a punta di u dente, si usa un maschiu à scanalatura elicoidale per a lavorazione di fori passanti.
3) Maschietto a punta spiraleDi solitu adupratu solu per i fori passanti, u rapportu lunghezza-diametru pò ghjunghje à 3D ~ 3.5D, i trucioli di ferru sò scaricati versu u bassu, a coppia di taglio hè chjuca, è a qualità di a superficia di u filu lavorato hè alta, cunnisciutu ancu cum'è u maschiu di l'angulu di u bordu o u maschiu d'apice.
Quandu si taglia, hè necessariu assicurassi chì tutte e parti di taglio sianu penetrate, altrimenti si verificarà scheggiatura di denti.

(2) Maschio d'estrusione
Pò esse adupratu per a trasfurmazione di fori passanti è fori ciechi, è a forma di u dente hè furmata da a deformazione plastica di u materiale, chì pò esse aduprata solu per a trasfurmazione di materiali plastichi.
E so caratteristiche principali:
1) Aduprate a deformazione plastica di a pezza per trattà u filu;
2) L'area di a sezione trasversale di u rubinettu hè grande, a forza hè alta, è ùn hè micca faciule da rompe;
3) A velocità di taglio pò esse più alta di quella di i rubinetti, è a produttività hè ancu aumentata in cunsequenza;
4) A causa di u prucessu di estrusione à fretu, e proprietà meccaniche di a superficia di u filu trasfurmatu sò migliurate, a rugosità di a superficia hè alta, è a resistenza di u filu, a resistenza à l'usura è a resistenza à a corrosione sò migliurate;
5) Machinazione senza trucioli.
I so difetti sò:
1) pò esse adupratu solu per trasfurmà materiali plastichi;
2) U costu di fabricazione hè altu.
Ci sò duie forme strutturali:
1) I maschi d'estrusione senza scanalature d'oliu sò aduprati solu per a machinazione verticale di fori ciechi;
2) I rubinetti d'estrusione cù scanalature d'oliu sò adatti per tutte e cundizioni di travagliu, ma di solitu i rubinetti di picculu diametru ùn cuncepiscenu micca scanalature d'oliu per via di difficultà di fabricazione.
(1) Dimensioni
1) Lunghezza tutale: Fate attenzione à certe cundizioni di travagliu chì necessitanu un allungamentu particulare
2) Lunghezza di a slot: passà in su
3) Gambu: Attualmente, i standard cumuni di u gambu sò DIN (371/374/376), ANSI, JIS, ISO, ecc. Quandu si sceglie, fate attenzione à a relazione di currispundenza cù u gambu di maschiatura.
(2) Parte filettata
1) Precisione: Hè scelta secondu u standard di filettatura specificu. U livellu di filettatura metrica ISO1/2/3 hè equivalente à u livellu di u standard naziunale H1/2/3, ma hè necessariu fà attenzione à i standard di cuntrollu internu di u fabricatore.
2) Maschio di taglio: A parte di taglio di u maschio hà furmatu una parte di u mudellu fissu. In generale, più longu hè u maschio di taglio, megliu hè a vita di u maschio.
3) Denti di currezzione: Ghjoca u rolu di ausiliariu è di currezzione, in particulare in a cundizione instabile di u sistema di maschiatura, più denti di currezzione, più grande hè a resistenza à i maschiatura.
(3) Flauti à trucioli
1. Tipu di scanalatura: Affetta a furmazione è a scarica di limature di ferru, chì hè di solitu un sicretu internu di ogni fabricatore.
2. Angulu di rake è angulu di sollievu: quandu u maschiatore hè aumentatu, u maschiatore diventa affilatu, ciò chì pò riduce significativamente a resistenza à u tagliu, ma a forza è a stabilità di a punta di u dente diminuiscenu, è l'angulu di sollievu hè l'angulu di sollievu.
3. U numeru di scanalature: u numeru di scanalature aumenta è u numeru di taglienti aumenta, ciò chì pò migliurà efficacemente a vita di u maschiatore; ma cumprimerà u spaziu di rimuzione di trucioli, chì ùn hè micca bonu per a rimuzione di trucioli.
03 Materiale è rivestimentu di u rubinettu
(1) U materiale di u rubinettu
1) Acciaiu per strumenti: Hè soprattuttu adupratu per i maschi incisivi manuali, ciò chì ùn hè micca cumunu attualmente.
2) Acciaiu rapidu senza cobaltu: Attualmente, hè largamente adupratu cum'è materiale di rubinetti, cum'è M2 (W6Mo5Cr4V2, 6542), M3, ecc., è u codice di marcatura hè HSS.
3) Acciaiu rapidu chì cuntene cobaltu: attualmente largamente utilizatu cum'è materiale di rubinetti, cum'è M35, M42, ecc., u codice di marcatura hè HSS-E.
4) Acciaiu rapidu di metallurgia di polveri: Adupratu cum'è materiale di maschiatura d'altu rendimentu, u rendimentu hè assai migliuratu paragunatu à i dui sopra. I metudi di denominazione di ogni fabricatore sò ancu diffirenti, è u codice di marcatura hè HSS-E-PM.
5) Materiali di carburo cementatu: di solitu utilizanu particelle ultrafine è boni gradi di tenacità, chì sò principalmente aduprati per fabricà maschi à flauta dritta per processà materiali à chip cortu, cum'è ghisa grisgia, aluminiu à altu siliciu, ecc.
I rubinetti dipendenu assai da i materiali, è a selezzione di boni materiali pò ottimizà ulteriormente i parametri strutturali di i rubinetti, rendenduli adatti per cundizioni di travagliu ad alta efficienza è più dure, è à u listessu tempu anu una durata di serviziu più alta. Attualmente, i grandi pruduttori di rubinetti anu e so fabbriche di materiali o formule di materiali. À u listessu tempu, per via di i prublemi di risorse è di prezzi di cobaltu, sò ancu surtiti novi acciai rapidi ad alte prestazioni senza cobaltu.
(2) Rivestimentu di u rubinettu
1) Ossidazione à vapore: U rubinettu hè piazzatu in vapore acqueo à alta temperatura per furmà una pellicola d'ossidu nantu à a superficia, chì hà una bona adsorbenza à u refrigerante, pò riduce l'attritu è impedisce u rubinettu è u materiale di esse tagliati. Adattu per a machinazione di l'acciaiu dolce.
2) Trattamentu di nitrurazione: A superficia di u maschiatore hè nitrurata per furmà un stratu induritu superficiale, chì hè adattatu per a machinazione di ghisa, aluminiu fusu è altri materiali chì anu una grande usura di l'utensili.
3) Vapore + Nitrurazione: Cumbinate i vantaghji di i dui sopra.
4) TiN: rivestimentu giallu doratu, cù una bona durezza è lubricità di u rivestimentu, è una bona adesione di u rivestimentu, adattatu per a trasfurmazione di a maiò parte di i materiali.
5) TiCN: rivestimentu blu-grisgiu cù una durezza di circa 3000HV è una resistenza à u calore di 400°C.
6) TiN + TiCN: rivestimentu giallu scuru, cù una durezza è una lubricità eccellenti, adattatu per a trasfurmazione di a maiò parte di i materiali.
7) TiAlN: rivestimentu blu-grisgiu, durezza 3300HV, resistenza à u calore finu à 900 ° C, pò esse adupratu per a machinazione à alta velocità.
8) CrN: rivestimentu grisgiu argentu, eccellente prestazione lubrificante, adupratu principalmente per a trasfurmazione di metalli non ferrosi.
L'influenza di u rivestimentu di u rubinettu nantu à e prestazioni di u rubinettu hè assai evidente, ma attualmente, a maiò parte di i pruduttori è di i pruduttori di rivestimenti cooperanu trà di elli per studià rivestimenti speciali.
04 Elementi chì influenzanu a maschiatura
(1) Attrezzatura di maschiatura
1) Macchina utensile: Pò esse divisa in metudi di trasfurmazione verticale è orizzontale. Per a maschiatura, a trasfurmazione verticale hè megliu cà a trasfurmazione orizzontale. Quandu u raffreddamentu esternu hè realizatu in a trasfurmazione orizzontale, hè necessariu cunsiderà se u raffreddamentu hè sufficiente.
2) Portautensili di maschiatura: Hè cunsigliatu di utilizà un portautensili di maschiatura speciale per a maschiatura. A macchina utensile hè rigida è stabile, è u portautensili di maschiatura sincrona hè preferitu. À u cuntrariu, u portautensili di maschiatura flessibile cù compensazione assiale/radiale deve esse adupratu u più pussibule. . Eccettu per i maschi di picculu diametru (
(2) Pezzi di travagliu
1) U materiale è a durezza di a pezza: a durezza di u materiale di a pezza deve esse uniforme, è generalmente ùn hè micca cunsigliatu di utilizà un maschiatore per processà pezzi chì superanu HRC42.
2) Maschiatura di u foru inferiore: struttura di u foru inferiore, selezziunate a punta di trapano adatta; precisione di a dimensione di u foru inferiore; qualità di a parete di u foru inferiore.
(3) Parametri di trasfurmazione
1) Velocità di rotazione: A basa di a velocità di rotazione data hè u tipu di maschiatore, u materiale, u materiale da trattà è a durezza, a qualità di l'attrezzatura di maschiatura, ecc.
Di solitu selezziunata secondu i parametri dati da u fabricatore di rubinetti, a velocità deve esse ridutta in e seguenti cundizioni:
- scarsa rigidità di a macchina; grande scentratura di u maschiatore; raffreddamentu insufficiente;
- materiale irregulare o durezza in a zona di maschiatura, cum'è i giunti di saldatura;
- u rubinettu hè allungatu, o s'usa una asta di prolunga;
- Recumbent plus, rinfrescante esterno;
- Funziunamentu manuale, cum'è trapano da bancu, trapano radiale, ecc.;
2) Alimentazione: maschiatura rigida, avanzamentu = 1 passu di filettatura/giru.
In casu di maschiatura flessibile è variabili di compensazione di u gambu sufficienti:
Avanzamentu = (0,95-0,98) passi/giru.
05 Cunsiglii per a scelta di rubinetti
(1) Tolleranza di maschi di diversi gradi di precisione
Basa di selezzione: u gradu di precisione di u maschiatore ùn pò esse sceltu è determinatu solu secondu u gradu di precisione di u filu chì hè machinatu
1) U materiale è a durezza di a pezza da trasfurmà;
2) Attrezzatura di maschiatura (cum'è e cundizioni di e macchine utensili, i portautensili di serraggio, l'anelli di raffreddamentu, ecc.);
3) A precisione è l'errore di fabricazione di u rubinettu stessu.
Per esempiu, quandu si tratta di fili 6H, quandu si tratta di pezzi d'acciaiu, si ponu aduprà maschi di precisione 6H; quandu si tratta di ghisa grisgia, postu chì u diametru mediu di i maschi si consuma rapidamente è l'espansione di i fori di e viti hè chjuca, hè megliu aduprà maschi di precisione 6HX. Maschiendu, a vita serà megliu.
Una nota nantu à a precisione di i rubinetti giapponesi:
1) U maschiu di taglio OSG usa u sistema di precisione OH, chì hè differente da u standard ISO. U sistema di precisione OH forza a larghezza di tutta a banda di tolleranza à cumincià da u limite più bassu, è ogni 0,02 mm hè adupratu cum'è un gradu di precisione, chjamatu OH1, OH2, OH3, ecc.;
2) U maschiu d'estrusione OSG usa u sistema di precisione RH. U sistema di precisione RH forza a larghezza di tutta a banda di tolleranza à cumincià da u limite inferiore, è ogni 0,0127 mm hè adupratu cum'è un livellu di precisione, chjamatu RH1, RH2, RH3, ecc.
Dunque, quandu si utilizanu maschi di precisione ISO per rimpiazzà i maschi di precisione OH, ùn si pò micca cunsiderà simpliciamente chì 6H hè apprussimatamente uguale à u gradu OH3 o OH4. Deve esse determinatu per cunversione, o secondu a situazione attuale di u cliente.
(2) Dimensioni di u rubinettu
1) I più usati sò DIN, ANSI, ISO, JIS, ecc.;

2) Hè permessu di sceglie a lunghezza tutale adatta, a lunghezza di a lama è a dimensione di u gambu secondu i diversi requisiti di trasfurmazione di i clienti o e cundizioni esistenti;
3) Interferenza durante u trattamentu;

(3) 6 elementi basi per a selezzione di rubinetti
1) U tipu di filu di trasfurmazione, metricu, inch, americanu, ecc.;
2) U tipu di foru inferiore filettatu, foru passante o foru cieco;
3) U materiale è a durezza di a pezza da trasfurmà;
4) A prufundità di u filu cumpletu di a pezza è a prufundità di u foru inferiore;
5) A precisione necessaria di u filu di a pezza;
6) U standard di forma di u rubinettu
Data di publicazione: 20 di lugliu di u 2022


