Oghje, sparteraghju cumu selezziunà una punta di trapano attraversu trè cundizioni basiche di upunta di trapano, chì sò: materiale, rivestimentu è caratteristiche geometriche.
1
Cumu sceglie u materiale di u trapanu
I materiali ponu esse divisi in trè tippi: acciaio à alta velocità, acciaio à alta velocità chì cuntene cobaltu è carburo solidu.
Acciaiu à Alta Velocità (HSS):
L'acciaiu rapidu hè attualmente u materiale di utensili da taglio u più utilizatu è u più economicu. A punta di trapano in acciaio rapidu pò esse aduprata micca solu nantu à i trapani elettrici manuali, ma ancu in ambienti cù una migliore stabilità cum'è e macchine da trapano. Un'altra ragione per a longevità di l'acciaiu rapidu pò esse chì l'utensile fattu d'acciaiu rapidu pò esse rettificatu ripetutamente. Per via di u so prezzu bassu, ùn hè micca solu adupratu per a rettifica in punte di trapano, ma ancu largamente adupratu in utensili di tornitura.
Acciaiu à alta velocità di cobaltu (HSSCO):
L'acciaiu rapidu chì cuntene cobaltu hà una durezza è una durezza rossa megliu cà l'acciaiu rapidu, è l'aumentu di a durezza migliora ancu a so resistenza à l'usura, ma à u listessu tempu sacrifica una parte di a so tenacità. U listessu cum'è l'acciaiu rapidu: ponu esse aduprati per migliurà u numeru di volte macinendu.
Carburu (CARBURU):
U carburu cementatu hè un materiale cumpostu à basa di metallu. Frà elli, u carburu di tungstenu hè adupratu cum'è matrice, è certi materiali d'altri materiali sò aduprati cum'è legante per esse sinterizatu da una seria di prucessi cumplessi cum'è a pressatura isostatica à caldu. In paragone cù l'acciaiu à alta velocità in termini di durezza, durezza rossa, resistenza à l'usura, ecc., ci hè una grande migliurazione, ma u costu di l'utensili di carburu cementatu hè ancu assai più caru chè l'acciaiu à alta velocità. U carburu hà più vantaghji cà i materiali di l'utensili precedenti in termini di durata di vita di l'utensili è velocità di trasfurmazione. In a rettifica ripetuta di l'utensili, sò richiesti strumenti di rettifica prufessiunali.
2
Cumu sceglie un rivestimentu di trapano
I rivestimenti ponu esse classificati approssimativamente in i seguenti cinque tipi secondu u scopu d'usu.
Senza rivestimentu:
I cultelli senza rivestimentu sò i più economici è sò generalmente aduprati per machinà materiali più morbidi cum'è leghe d'aluminiu è acciaio dolce.
Rivestimentu d'ossidu neru:
I rivestimenti ossidati ponu furnisce una megliu lubricità cà l'arnesi senza rivestimentu, è sò ancu megliu in termini di resistenza à l'ossidazione è à u calore, è ponu aumentà a durata di serviziu di più di u 50%.
Rivestimentu di nitruru di titaniu:
U nitruru di titaniu hè u materiale di rivestimentu più cumunu è ùn hè micca adattatu per a trasfurmazione di materiali cù una durezza relativamente alta è una temperatura di trasfurmazione elevata.
Rivestimentu di carbonitruro di titaniu:
U carbonitru di titaniu hè sviluppatu da u nitruru di titaniu è hà una resistenza à e temperature elevate è à l'usura più elevata, di solitu viola o blu. Adupratu per machinà pezzi di ghisa in l'officina Haas.
Rivestimentu di titaniu di nitruru d'aluminiu:
U nitruru di titaniu è aluminiu hè più resistente à e temperature elevate chè tutti i rivestimenti sopra menzionati, dunque pò esse adupratu in ambienti di taglio più elevati. Per esempiu, a trasfurmazione di superleghe. Hè ancu adattatu per a trasfurmazione di l'acciaiu è di l'acciaiu inox, ma per via di l'elementi chì cuntenenu l'aluminiu, si verificanu reazioni chimiche durante a trasfurmazione di l'aluminiu, dunque evitate di trasfurmà materiali chì cuntenenu l'aluminiu.
3
Geometria di a punta di u trapanu
E caratteristiche geometriche ponu esse divise in e seguenti 3 parti:
Lunghezza
U rapportu trà a lunghezza è u diametru hè chjamatu doppiu diametru, è più chjucu hè u doppiu diametru, megliu hè a rigidità. Sceglie una punta cù a lunghezza di u tagliu ghjustu per a rimuzione di i trucioli è a lunghezza di sporgenza corta pò migliurà a rigidità durante a lavorazione, aumentendu cusì a durata di vita di l'utensile. Una lunghezza di lama insufficiente hè prubabile di dannà a punta.
Angulu di punta di u trapanu
Un angulu di punta di trapano di 118° hè probabilmente u più cumunu in a machinazione è hè spessu adupratu per i metalli morbidi cum'è l'acciaiu dolce è l'aluminiu. U disignu di questu angulu ùn hè di solitu micca autocentrante, ciò chì significa chì hè inevitabile di machinà prima u foru di centraggio. L'angulu di punta di trapano di 135° hà di solitu una funzione autocentrante. Siccomu ùn ci hè bisognu di machinà u foru di centraggio, questu renderà inutile di perforà u foru di centraggio separatamente, risparmiendu cusì assai tempu.
Angulu di l'elica
Un angulu d'elica di 30° hè una bona scelta per a maiò parte di i materiali. Ma per l'ambienti chì necessitanu una migliore evacuazione di i trucioli è un tagliente più forte, si pò sceglie una punta cù un angulu d'elica più chjucu. Per i materiali difficiuli da machinà cum'è l'acciaiu inox, si pò sceglie un disignu cù un angulu d'elica più grande per trasmette a coppia.
Data di publicazione: 02 di ghjugnu 2022





