L'alesatore hè un strumentu rotativu cù unu o più denti per taglià u stratu finu di metallu nantu à a superficia di u foru lavorato. L'alesatore hà un strumentu di finitura rotativu cù un tagliu drittu o un tagliu spirale per l'alesatura o u tagliu.

L'alesatori necessitanu di solitu una precisione di lavorazione più alta cà i trapani per via di un vulume di taglio inferiore. Puderanu esse azionati manualmente o installati nantu à una trapanatrice.
L'alesatore hè un strumentu rotativu cù unu o più denti per taglià u stratu metallicu finu nantu à a superficia trattata di u foru. U foru trattatu da l'alesatore pò ottene a dimensione è a forma precise.

L'alesatori sò usati per alesà i fori chì sò stati perforati (o alesati) nantu à u pezzu di travagliu, principalmente per migliurà a precisione di machinazione di u foru è riduce a rugosità di a so superficia. Hè un strumentu per a finitura è a semi-finitura di i fori, A tolleranza di machinazione hè generalmente assai chjuca.
L'alesatori usati per a machinazione di fori cilindrici sò più cumunimenti usati. L'alesatore adupratu per trattà u foru cunicu hè un alesatore cunicu, chì hè raramente adupratu. Sicondu a situazione d'usu, ci sò alesatori manuali è alesatori à macchina. L'alesatore à macchina pò esse divisu in alesatore à codulo drittu è alesatore à codulo cunicu. U tipu manuale hè à manicu drittu.

A struttura di l'alesatore hè cumposta principalmente da a parte di travagliu è da u manicu. A parte di travagliu svolge principalmente funzioni di tagliu è di calibrazione, è u diametru di u locu di calibrazione hà una conicità inversa. U gambu hè adupratu per esse serratu da u dispositivu di fissaggio, è hà un gambu drittu è un gambu cunicu.

Data di publicazione: 15 dicembre 2021